30/09/12

mic jurnal de pe insula mea (11)


A fost o întâlnire surprinzătoare, şi sunt cuvintele lui Lucian Dan Teodorovici.

Ileana mi-a răspuns pe facebook şi am aflat astfel adresa. Aşa că am ajuns unde trebuie şi la timp (eu am împrumutat obiceiurile italiene, pe care de altfel le mai aveam şi de-acasă, şi am întârziat până acum peste tot; nu şi de data aceasta).

Am aflat foarte multe despre cărţile lui Lucian Dan Teodorovici. Gianni Caria îl citise cu atenţie şi a pus întrebări din interior, ba chiar a remarcat ceva ce nu remarcase până acum nimeni. Toată lumea a urmărit discuţia lor şi, am simţit foarte clar, fiecare a participat.

Cornelia a intrat să bea o cafea la Vecchio Mulino. Şi l-a auzit pe Teodorovici în română şi a zis Wow! Şi a rămas şi ea până la capăt, împreună cu soţul ei care încă nu vorbeşte italiană. A fost primul scriitor român pe care l-a văzut la Sassari în cei 4 ani de când e aici.

Vecchio Mulino e un fel de restaurant literar construit pe, aşa cum o spune şi numele, o veche moară. E în partea de sud a centrului istoric, foarte aproape de Duomo. 

Am descoperit astfel nu doar un eveniment literar deosebit, dar şi un restaurant elegant şi simpatic. Mi s-a confirmat şi mai târziu, când am rămas la masă împreună cu mai mulţi oameni. Să văd ce mi-a scris Ileana pe bileţelul pe care i l-am dat, mi-a scris aşa: spezzatino, panada, nespole, Ravioli – Culurgiones, Seada, Mirto... Nu mi-a scris cum se numea vinul care semăna cu un altul pe care l-am băut la Dorgali şi care semăna cu un altul pe care l-am băut în România.  

Eu aş mai fi rămas vreo două ore, dar n-am mai avut cu cine :D 

I-am urat succes lui Lucian Dan Teodorovici, al cărui turneu continuă în alte 6 oraşe din Sardinia, de la nord la sud, până la Cagliari.
















După aceea am sunat-o pe Ofelia, aveam chef să vorbesc cu cineva singur spre casă (pe la 01:30, ora Italiei), dar până la urmă am găsit-o doar pe mess. Nu ştiu ce i-am spus despre seara literară sassareză (de fapt, cele de mai sus, că atunci le-am tastat), dar a doua zi a postat pe furiş pe facebook un poem cu Acosmei :D


Nessun commento:

 
Locations of visitors to this page