09/09/08

between Pacific Ocean and San Francisco Bay

dacă Los Angeles este cel mai mare sat pe care l-am vizitat vreodată, San Francisco este un frumos oraş. zgârie nori serioşi, străzi înclinate, aglomeraţie ca în Europa în centru. este cel mai neamerican oraş din US. doar scările exterioare (de incendiu) ale unor blocuri amintesc de New York, dar arhitectura cartierelor este în general diferită. nominalizez Alamo Square, cu renumitele "colorful Victorian houses" (cu the San Francisco skyline în fundal), care pot fi văzute şi în unele postcards şi movie scenes; Civic Center, cu City Hall, "Capitol-ul" lor; Ferry Building, unde am ajuns cu celebra historic F line, destul de aglomerată vineri seara. de altfel, cable car sunt o experienţă în sine şi au o istorie a lor încă din 1873. tot cable car am luat de la Powell Street până la Lombard Street (în Russian Hill), "the crookedest street in the world" because of its eight sharp turns on a 40-degree slope. zig zag-urile străzii presărate cu flori oferă o plăcută perspectivă asupra golfului. dar nu, nu m-am îndreptat către cel mai cunoscut pod din lume. înainte, o panoramă a oraşului, de la Twin Peaks. Muni Metro underground K to Forest Hill Station... eu a trebuit să iau shuttle bus după numai 2 minute, pentru că a izbucnit un incendiu la Church Station... "Take the bus 36. Get off at Marview and Panorama Drive, walk up Marview to Farview. Turn right on unmarked footpath and walk to the overlook". acel "unmarked footpath" are cam între 15 si 30 cm lăţime!!... iar la "overlook" există un indicator. o să mă uit într-o foto ca să vă spun ce scrie pe indicator*. după aceea am coborât în Golden Gate Park, unde se află San Francisco Botanical Garden, Huntington Falls, Stow Lake, Strawberry Hill, Japanese Tea Garden şi alte locuri tăcute pe unde mi-a plăcut să mă plimb.
Golden Gate Bridge l-am traversat o dată cu ceaţa şi nu m-am oprit până la Sausalito. la întoarcere, ceaţa îşi facea obişnuitul rond care a făcut-o celebră.

* "Be Safe and Keep Our Coyotes Wild"

foto din San Francisco - link


30 august 2008

Nessun commento:

 
Locations of visitors to this page