26/11/11

e ok şi aşa

dragă V,

nu retrag ce am spus, pt. că n-am de ce. poate că mă înşel, poate că nu, dar, din ce am apucat să constat, chiar nu percepi poezia. nu o vezi, nu o simţi, nici măcar când eşti la doar câţiva centimetri de ea. asta nu e o vină. de fapt, f puţini au o relaţie cu adevărat specială cu poezia, aşa încât faptul că tu nu o ai (din punctul meu de vedere) chiar nu mă deranjează, ba chiar îndrăznesc să presupun că e şi normal să n-o ai. (ce om matur ar avea o relaţie specială cu poezia?! asta ţine de sensibilitate şi de un anumit fel de a vedea care, de cele mai multe ori, nici nu s-ar "cuveni" să se afle printre caracteristicile decisive ale unui om, cum spuneam, matur)

pot însă să îţi semnalez că ai spus chestii gratuite. de pilda, faptul că site-urile pe care “editez” eu etc... păi eu “editez” doar pe RoLiteratura. poate că ai impresia că-s editor pe mai multe site-uri, dar nu sunt şi nici nu am fost. ba mai mult, nici nu am postat, decât rar, pe site-uri. ăsta e un fapt divers pe care nu pretind să îl ştii (n-ai de ce), dar de vreme ce nu-l ştii de ce oare te referi la el?!...

ai mai zis apoi şi altele, în special despre mine ca om. o dată, de două ori, de trei ori... n-am zis nimic nici a patra oară, că doar nu e rostul meu să contrazic ceea ce se apucă unul sau altul să pronunţe despre mine. e o chestie de percepţie a fiecăruia, nu mă simt dator nici să validez, nici să invalidez. doar că mi s-a părut nefiresc să le tot îndrugi aşteptând cumva să intru şi eu în joc sau măcar altcineva care să te contrazică. şi mi s-a părut chiar uşor jenant când cineva chiar a intrat în joc, spunându-ţi de fiecare dată “o, ba din contră!!...”.

eu despre tine, ca om, n-am afirmat nimic niciodată – nici de faţă cu tine, nici de faţă cu apropiaţii tăi, nici de faţă cu altcineva (nu înseamnă că-ţi pretind reciprocitate). iar când am afirmat ceva, nu despre tine ca om, ci despre tine ca receptor al poeziei, ai considerat să pleci de la masă. e ok şi aşa.

Nessun commento:

 
Locations of visitors to this page