22/01/09

un fel de inceput. de 2009.

... din ultimele zile îmi voi aminti cu plăcere de concertul din Chiesa di San Giacomo Maggiore (Bologna), il Museo della Specola, fotografiile cu oraşul de pe acoperişul celei mai vechi universităţi din Europa, formaţia indiană din Piazza Maggiore, câteva clipe de pe via dè Poeti, unde m-am plimbat cu o poetă, tot în „oraşul roşu”... sau de cafeniul încântător al Florenţei, de la, să spunem, Ponte Vecchio la Piazza della Signoria, trecând, desigur, pe la Domul Santa Maria del Fiore şi continuând apoi cu biserica Santa Maria Novella, aproape de care se află hotelul la care încă sunt cazat şi unde în urmă cu o oră m-am întors de la Siena, pe care aş asemăna-o (ca impact şi bucuria pe care mi-a readus-o în suflet, în primul rând) cu Dubrovnik, din Croaţia. la care aş adăuga neapărat ceaţa uriaşă pe care am salutat-o amical şi care m-a salutat în piazza San Marco, în urmă cu... mi se pare că au trecut deja 11-12 zile de când am revăzut Venezia, cu expoziţia lui Marcel Chirnoaga de la ICR, întâlnirea pentru prima oară cu Padova şi influenţa, în spirit, a facultăţii de Drept asupra oraşului, unde am asistat, în Piazza Cavour, la o dezbatere live despre democraţie, sistemul politic din Grecia antică versus Italia azi, Hitler, Musolini, războiul din Irak, măştile sub care se ascund dictatori, dar şi oameni mai simpli, ziarele şi ce se află în spatele lor vs. blogurile mai mult sau mai puţin frecventate, Berlusconi & B. Obama, cu un scăunel simpatic pe care au urcat rând pe rând benevol participanţii la dialog, spontan, nepremeditat... acolo am realizat o dată în plus cât de mult regăsesc viaţa în gesturile oamenilor, cu tot ce include ea, dar mai ales faptul de a te găsi în largul tău, în buna companie a vechiului şi a noului, a provocărilor de azi şi a atmosferei din alt timp, aşa cum apare ea în interiorul fiecărui centru istoric al oraşelor care ştiu să se respecte.

PS: aceste rânduri pentru Ioana, care m-a întrebat „„Pe care parte a lumii te afli acum?””. dar ff curând în Ro… unde îmi voi mai pune câteva melodii care îmi plac pe blog, voi ieşi o dată la două-trei săptămâni să mă plimb printre oameni, ca să ştiu că încă există, şi asta în cazul fericit, voi primi poate invitaţie la câte un cenaclu, unde voi merge din când în când la o piesă de teatru, unde voi citi unele chestii pe net şi nu voi înţelege nimic din mediul editorial românesc, despre cărţi şi premii, dar nu voi avea timp să scriu despre (cum are Un Cristian), unde voi scrie în grabă mai multe mesaje Reply şi unde, într-adevăr, nu voi avea timp, şi o să îmi dau seama că, da, în... curând voi intra şi eu în 2009.

Nessun commento:

 
Locations of visitors to this page