30/11/07

Nu mai scriu pur şi simplu

Dialog, de pe o parte pe cealaltă a pămîntului, cu Daniel D. Marin

de Maria Gold 2007-09-30

- "interviu" (discutie amicala pe messenger) preluat de aici -

goldiada gold: daniel, tu te consideri mai mult scriitor decit critic?
Daniel D. Marin: eu nu ma consider nimic.
goldiada gold: tu ai pasiune pentru scris, care te macina.
Daniel D. Marin: nu
Daniel D. Marin: vezi, eu nu sunt... am avut si eu o perioada (f lunga) cand asa era. dar asta demult.
Daniel D. Marin: pe vremea aia nu erau nici siteuri de literatura etc. am consumat totul in singuratate
goldiada gold: vai, spui pe vremea aia de parca ai avea 40 de anigoldiada gold: de ce mi s-a parut mie ca ai 25?
goldiada gold: sau mai putin?
goldiada gold: daca nu vrei nu-mi raspunde
goldiada gold: asta nu schimba nimic
Daniel D. Marin: am 26. eu scriam prin '98-'99, 2000... si inca in 2003. dupa aceea ff putin.
goldiada gold: asa
goldiada gold: si ce s-a intimplat cu ce ai scris, ai adunat in volume, sau nu?
goldiada gold: sau crezi ca erai prea crud?
Daniel D. Marin: am publicat un volum. restul de, sa tot fie vreo doua manuscrise... nu le mai public. au fost scrise inainte de volumul de debut. nici pe acela nu-l publicam daca nu era deja vazut de altcineva, premiat, publicat. daca era dupa mine nu aparea ever
goldiada gold: ce interesant
goldiada gold: poezie sau proza?
Daniel D. Marin: sunt cateva date despre mine pe Internet, e un loc in care apare si ceva din biografia mea "literara", dar numai unul. nu-mi place exhibitia de nici un fel
goldiada gold: poezie?
Daniel D. Marin: versuri. eseu. n-are relevanta. in prezent nu mai scriu nimic. chit ca unii ma mai roaga sa-mi dau cu parerea
goldiada gold: nu scrii pentru ca nu mai ai dorinta sau pentru ca simti ca trebuie sa mai cresti, sa devii cine simti ca inca nu ai devenit?
goldiada gold: te intreb pentru ca poate trec prin ceva asemanator
Daniel D. Marin: a, nu. la mine niciodata n-a fost asa. am scris doar dintr-un impuls strict interior.
goldiada gold: urasc cartea mea de debut
goldiada gold: as fi vrut sa nu fi publicat
goldiada gold: m-am grabit
Daniel D. Marin: eu n-o urasc. sunt eu in ea, tulburator de mult. as ascunde-o publicului, de aceea n-as vrea-o publicata. iar ca literatura... nu e cel mai "trendy" volum
goldiada gold: poate ca pun si eu mina pe ea
Daniel D. Marin: n-as vrea
Daniel D. Marin: totusi daca o s-o traduc iti promit ca iti trimit varianta ei in engleza
goldiada gold: nu simt inca in engleza
Daniel D. Marin: a, nici eu.
Daniel D. Marin: dar ar fi ceva nou, un alt volum, poate. m-as simti mai departe de propria interioritate in el. de aceea spuneam ca varianta in engleza ti-as putea-o trimite.
Daniel D. Marin: altfel ma simt prea descoperit
Daniel D. Marin: mi-e groaza cand imi inchipui ca unii critici (doar cativa, ca n-a avut difuzare) mi-au citit cartea
goldiada gold: de ce simti asta?
Daniel D. Marin: nu stiu... sunt prea mult eu acolo
goldiada gold: si e dureros sa te stii "prea mult tu" si sa te vada altii atit de dezgolit?
Daniel D. Marin: nu... nu e dureros sa ma stiu prea mult eu. dar e foarte putin confortabil sa-i stiu si pe altii acolo, in acel spatiu. eu am locuri in care imi place sa fiu doar cu mine
goldiada gold: poate ca e ceva barbatesc, poate asta tine de voi
Daniel D. Marin: nu, in nici un caz
goldiada gold: poate femeile aici se vor mai vulnerabile, adica accepta mai usor ca cineva sa intre in spatiul acela
goldiada gold: sa cotrobaiasca acolo, dar sa nu judece
Daniel D. Marin: daca n-as fi inca atat de legat de el as putea accepta mai usor.
goldiada gold: acum chiar ca sunt si mai curioasa
Daniel D. Marin: dar e de o intimitate cutremuratoare. cineva m-ar citi f mult daca s-ar uita cu atentie in el. ma si mir ca acei critici n-au observat (si e bine ca n-au observat)
goldiada gold: stii ca uneori cind vorbesti cu cineva pe net faci repede repere si te sprijini pe ele, dar tu parca esti ca argintul viugoldiada gold: apari si dispari si apari diferit
Daniel D. Marin: nici nu prea stiu ce vrei tu sa aflii, de fapt. nu pot decat sa fiu la fel de surprins
goldiada gold: nu pot sa prind "imaginea ta"
goldiada gold: ma intereseaza mult cum sunt sau se cladesc alti oameni, cum cresc, cum evolueaza
Daniel D. Marin: eu ma transform zi de zi, si uneori sunt pe deplin constient de asta. de pilda, la mine poezia s-a cristalizat (la un moment dat) in altceva. si de aceea n-am simtit ca s-ar fi rupt ceva din mine, n-am simtit nici o lipsa
goldiada gold: dar de ce nu mai scrii acum
goldiada gold: de ce te-ai oprit sau incetinit din drumul pe care ai pus niste pasi
Daniel D. Marin: nu mai scriu pur si simplu. nici cand am inceput sa scriu nu mi-am programat. nici cand n-am mai scris. s-a absorbit firesc in altceva. asta nu inseamna ca refuz sa mai scriu vreodata daca o sa-mi vina, a, in nici un caz. eu nu controlez lucrurile astea.

Nessun commento:

 
Locations of visitors to this page